In April 2021, I abruptly left New York after my Fulbright scholarship (and my student visa) ended.
Leaving the city without committing to the essential goal that brought me to the USA -to develop and premiere my one-person show- was traumatic. Plus, I didn't want to come back home and meet my ghosts once again.
However, I let it flow with the help of my family, friends, and my therapist. Of course, I didn't give up on the creation of the play. But obviously, destiny had other ways for me to do it.
Well, let me tell you that some exciting stuff is happening. First thing, I rant a house with an oversized garage nobody was using. I was initially hesitant, but my friend María opened my eyes; that location was THE PLACE where I would be developing my play.
It took weeks before I made it comfortable, but THE GARAGE is now my favorite place on Earth. At least, I spend many hours a day rehearsing and connected, vía Zoom, with Carl Ford and Susan Batson (Susan Batson Studio). They supervise and direct the show's development from New York.
THE GARAGE is another character of this process. Even when it is unanimated, it has had an intense arch in this story. And sometimes I think it has even a mood. What is clear is that it is a sacred space and part of this fascinating process.
En abril de 2021, dejé abruptamente Nueva York después de que mi beca Fulbright (y mi visado de estudiante) terminaran.
Dejar la ciudad sin cumplir con el objetivo esencial que me trajo a los Estados Unidos -desarrollar y estrenar mi espectáculo- fue traumático. Además, no quería volver a casa y encontrarme con mis fantasmas una vez más.
Sin embargo, dejé fluir la situación con la ayuda de mi familia, mis amigos y mi terapeuta. Por supuesto, no renuncié a la creación de la obra. Pero, obviamente, el destino tenía otros caminos para mí.
Lo cierto es que están sucediendo cosas emocionantes. En primer lugar, alquilé una casa con un garaje enorme que nadie usaba. Al principio dudé, pero mi amiga María me abrió los ojos; ese lugar era EL LUGAR donde desarrollaría mi obra.
Tardé semanas en acomodarme, pero THE GARAGE es ahora mi lugar favorito en la Tierra. Al menos, paso muchas horas al día ensayando y conectado, vía Zoom, con Carl Ford y Susan Batson (Susan Batson Studio). Ellos supervisan y dirigen el desarrollo del espectáculo desde Nueva York.
THE GARAGE es otro personaje de este proceso y ha tenido un arco intenso en esta historia. A veces creo que tiene hasta estado de ánimo. Lo que está claro es que es un espacio sagrado y parte de este proceso fascinante.